انجمن ارگانیک ایران با تأکید بر توسعه صادرات سبز، ترویج تولید سالم و فرهنگسازی مصرف محصولات ارگانیک، چهاردهمین جشنواره ارگانیک را به بستری برای تصمیمسازی ملی تبدیل میکند.
تاکید انجمن ارگانیک ایران بر توسعه صادرات سبز و آگاهی سلامتمحور در چهاردهمین جشنواره ارگانیک
هیئتمدیره انجمن ارگانیک ایران در نشست راهبردی با غرفهداران چهاردهمین نمایشگاه ارگانیک (۸ تا ۱۵ آبان، بوستان گفتگو) ضمن تأکید بر ضرورت نقد سازنده، افزایش دانش تخصصی غرفهداران در تمایز میان محصولات ارگانیک و سالم و رویکرد توسعه صادرات، بر یک مسئولیت بزرگتر برای این رویداد تأکید کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در این نشست، فعالان اصلی صنعت ارگانیک از جمله نماینده شرکت عسل مدا (نحل میهن) ،صنایع غذایی گلستان عصاره (دلند ) حضور داشتند و خواستار تبدیل نمایشگاه به یک نهضت ملی شدند.
پیشنهاد شرکت گلستان عصاره (برند دلند): انقلاب سبز و بدون کاغذ
همچنین خانم مهندس کمیلی نماینده شرکت صنایع غذایی گلستان عصاره (برند دلند) نخستین تولیدکننده رب گوجه فرنگی با نشان ارگانیک ایران، پیشنهادهایی عملی را در سه محور «انتخاب شعار مناسب جهت چهاردهمین جشنواره ارگانیک ایران» طراحی و برنامه های آموزشی و تعاملی نظیر کارگاه های کوتاه با حضور متخصصان تغذیه و کشاورزان محلی و فعالان محیط زیست«حذف کاغذ و پلاستیک» و «تعامل و تبلیغات سبز» مطرح کرد.
وی در سخنان خود بر مسئولیت اجتماعی شرکتها اشاره کرد و گفت: شعار مرکزی نمایشگاه میتواند از زمین تا سفره، زندگی سبز و تغذیه پاک و طبیعت سرآشپز واقعی باشد و همچنین برگزاری برنامه هایی نظیر مسابقات آشپزی با محصولات سلامت محور و تست محصولات ارگانیک باعث افزایش آگاهی بازدیدکنندگان میشود.
نماینده شرکت صنایع غذایی گلستان عصاره (برند دلند) معتقد است: «حذف کاغذ و بروشورهای چاپی و استفاده از ظروف و لیوان های صد در صد تجزیه پذیر، و تفکیک زباله ها در فضای نمایشگاه نشانه تعهد عملی به محیط زیست است و از طرفی طراحی دیوار سبز نیز برای عکس های یادگاری می تواند در تبلیغات بعدی موثر باشد.
گفتنی است، شرکت دلند، سابقه صادرات موفق به روسیه، عراق، افغانستان، ایتالیا و... و تمرکز بر کنترل دقیق تولید ارگانیک از مزرعه تا محصول نهایی، اکنون پیشگام فرهنگ سازی محیط زیستی نیز شناخته می شود.
نمایشگاه ارگانیک؛ صدای بیداری در مسیر سلامت
نشست انجمن ارگانیک ایران نشان داد که چهاردهمین نمایشگاه ارگانیک تنها یک رویداد تجاری نیست، بلکه آوردگاهی برای تصمیمسازی درباره سلامت ملی، مقابله با سموم وارداتی و حرکت بهسوی صادرات پایدار و فرهنگ سبز است.
متن کامل خبر